Rapport fra Våler

Våler, 1. NM-runde 2008

Turen østover startet torsdag ettermiddag med en gang bussen var lastet med bil og mannskap. Med en kjapp overnattning i Seljord, var vi på plass på Vålerbanen fredag formiddag. Etter innsjekk og oppsett av lagtelt i depo fikk vi etterhvert bilen ut av bussen og klar for teknisk kontroll, og selvfølgelig kjøring på banen.

Tor Brynjelsen kjørte første pass, og fikk 8 runder før treningspasset ble rødflagget pga en utkjøring hvor en bil måtte hjelpes tilbake til depo. Tor Brynjelsen kjørte da inn i depo, og vi byttet fører til Frode Lie som fikk sin debut i bilen.

Frode kjører bedre runde for runde, og begynner utover i treningspasset å bli kjent med bilen. Etter 12 runder ryker derimot indre drivledd, og han må stoppe langs banen. Før det skjer fikk frode satt sin foreløpig beste rundetid med bilen på 1.06.2, mot Tor sine 1.06.5.

Vi fikk bilen inn i teltet, og etter litt telefonaktivitet fikk vi ordnet ett nytt drivledd ifra Møller Motorsport. Etterhvert ankom delen til depo, og ble montert. Da kunne teamet slappe av litt med litt grillmat til kvelds. Det ble også tid til en besiktelse av banen, i form av en spasertur rundt vålerbanen hvor førerene diskuterte linjer og kjøreteknikk.

Utover kvelden ble det også tid til å få snakket med bekjente i andre team, og det var en god stemmning i teamet, med høye forventninger for lørdagens tidkjøring og løp.

Lørdag morgen startet med at vi skulle kjøre 3 runders tidstrening for å sette en tid for videre deltagelse da dette ikke ble gjort fredagen pga de tekniske problemene. Uheldigvis skjer det utenkelige at indre drivledd røyker på ny, denne gangen på andre siden. Vi får dermed ikke deltatt videre under NM runden på Våler da vi hverken får satt tid eller har flere drivledd å montere. Vi pakker dermed sammen og starter på hjemveien, noe foran opprinnelig skjema. Stemmningen i bussen er bra, om enn noe skuffet over å ikke ha fått flere runder under beltet, eller fått kjørt sprint eller 30 runders løpet.

Nå gjelder det bare å finne en god løsning på problemet slik at det ikke oppstår ved neste løp. En løsning er dog allerede under skissering, og vi har tro på en snarlig løsning på dette problemet slik at vi kan få vist hva bilen, førerene og teamet virkelig er gode for…

Det er ikke åpent for kommentarer.