Arkiv for juni 2008

Ring Djursland 21-22. juni ‘08

søndag 29. juni 2008

Under følger ett lite interjuv med fører og teameier Tor H. Brynjelsen:

Hva er blitt gjort med bilen siden den litt trøblete helga på Våler?
THB: Utbedret problemet med drivledd/drivaksling, og det ser nå ut til å fungere bra. Det oppstod heller ingen tekniske problemer på bilen, og alt teknisk fungerte som det skulle under besøket på Ring Djursland. Har dog fortsatt ikke de korrekte motorstyringsenhetene, og føler kanskje at det ikke er helt 100% effekt enda. Nye motorstyringsenheter skal derimot nå være klare, og skal hentes i Tyskland før løpet på Kinnekulle i sverige.

Ellers må det fortsatt sies at teamet fortsatt lærer bilen å kjenne, og
Derimot så ble det tekniske problem på bussen. Den står nå på verksted, for å finne ut hva som var probemet der…

Hvordan satt kjøringen?
THB: Under trening lørdagen så var jeg sånn passe fornøyd, men mekanikerene sa jeg bremste for tidlig, og rundetidene gikk fra 1.min01sec til 58sec med senere nedbremsing. Det var våt bane på den obligatorisk treningen, men anså det ikke for vått nok til å kjøre mønstret dekk, så kjørte slicks. Det fungerte greit

På slutten av kvalifiseringen, måtte jeg kjøre inn i depo for å spy(!), hadde spist en banan noe som jeg ikke alltid tåler. Sluttet av dagen med godt mot, 9 beste tid i klassen av 12 biler. Avsluttet av lørdagen med god en middag, samt å “gå banen” sammen med teamet for å diskutere strategi og sporvalg for søndagen.

Hvordan utartet løpsdagen seg?
THB: Søndagen startet med god frokost. Første heat var på 30 runder.Jeg var optimistisk da det hadde regnet hardt på formidagen, og satte på regndekk. Regnet avtok dog og banen tørket etterhvert opp. Dekkene ble da utover i heatet for bløte. Etter 25 runder av 30, så måtte jeg desverre for andre gang denne helgen stoppe opp i depo for å spy. Bestemte meg da for å ikke kjøre andre heat..

Noen fra et av de tyske teamene mente på det kunne være eksos eller bensindamp som var kommet inn i kupeen, men det var ingen merkbar lukt. Kanskje jeg neste gang må ta sjøsyketabelett??

Resultater – fornøyd, misfornøyd?
THB: For å se på det positive, så kørte jeg ifra 2stk med 1 1/2 runde før det ekstraordinære depostoppet ble en nødvendighet. Er fornøyd med farten i bilen og med rundetidene.

Neste mål for teamet?
THB: Kinnekulle i sverige 25.-27. juli, da kjører både jeg (THB) og Frode Lie, som ikke var med til danmark.

Linker:
Galleri: http://thb.brynjelsen.no/galleri/
Bilder fra STT: http://www.auto-rennsport.de/…/stt08_02.htm
Rundetider:  http://www.mylaps.com/…nt.jsp?id=321042

SSC FESTIVAL, RING DJURSLAND – DK

søndag 15. juni 2008

Som sikkert noen av Dere har registrert så går andre NM runde på Rudskogen denne helgen, men de observante har sikkert registrert at vi ikke er med på dette løpet. Dette har sin årsak i at arrangør ikke vil følge det oppsatte og avtalte program skissert fra NBF, om at NM programmet skal avvikles på lørdagen.

sg1l1312th.jpgVi har som dere allerede vet satt opp SSC Festival på Ring Djursland på vår kallender, og er der nå påmelt og klar for å reise.

Det er en liten forandring i de opprinnelige planene, og det er at vi her på festivalen skal delta sammen med Tyskerne i den Tyske serien Spezial Tourenwagen Tropee (STT). Dette er en serie som har 6 avdelinger/løp fordelt i Tyskland, Danmark, Holland og Kroatien, og er vel det som er det nærmeste vi kan komme til Special Saloon her i Norden.

En del av strategien med å delta i STT her er at vi har planer om å delta i finalen til denne serien på Nurnburgring i september. Dette er noe vi kommer tilbake til i høst når planleggingen startet for dette løpet.

Når vi har valgt å forandre litt på planene så har det også sin årsak i hva vi får igjen for hva vi legger i dette av tid og økonomi, og det syntes som om vi får mest igjen for dette slik vi nå har prioritert for dette løpet, sammenlignet med løp i Norge.

Tor H.Brynjelsen. 14.06.